Lezingen, gebedsintenties, mededelingen (week 40)

bijbel-deur_147174854848De Boodschap teruglezen

Schriflezingen van zondag 2 oktober 2016, de zevenentwintigste zondag door het jaar (C): Hab.1, 2-3; 2,2-4. – 2 Tim. 1,6-8.13-14. – Luc. 17,5-10.

Beluister rector Norbert Schnell van priester- en diakenopleiding Bovendonk over de eerste lezing: Waarom moet ik onrecht lijden? (via Katholiekleven.nl)

kaarsGebedsintenties 2 oktober

Voor Ivo Hartevelt. – Jan Roeleven. – Hubertus Verhoef. – Johanna Stegershoek-Verhoef. – Ella van Eijk. – Gerard Knigge. – Anna, Jan en Marianne Versteegen. – Marja Kooijman. – Ria van der Kroft-van Vliet. – Josephine van Galen. – Overleden familie Van Rijn.

Voor de overledenen die onlangs uitgeleide zijn gedaan in onze parochiegemeenschap: Margit Blom-Moormann (8 juli). – Riet van Diemen-Tijssen (24 juli). – Corrie Overbeek-van der Vlugt (2 augustus). – Koos van Polanen (7 augustus). – Frank Huibers (8 augustus). – Gé de Gunst (19 augustus). – Riet van Zijp-Juffermans (20 augustus). – Corrie van Dorp-Brouwer (15 september).

Voor al wat parochianen hebben toevertrouwd aan het papier van het intentieboek of met zich meedragen in de stilte van hun hart.

Logo_DGHMededelingen 2 oktober

• Dinsdag 4 oktober vind de uitvaart plaats Elly van Stekelenburg-Saris in de Menswording. Aanvang: 10:30 uur.
  • Woensdag 5 oktober is er om 9:30 uur een woord- en gebedsviering in de Meerburg en om 10:00 uur een woord- en gebedsviering in de Menswording. Om 14:30 uur is er rozenkransgebed in de Meerburg.
  • Donderdag 6 oktober is er rozenkrans- en avondgebed in de Menswording. Aanvang: 19:15 uur.
  • Zaterdag 8 oktober krijgen onze parochianen die niet meer naar de kerk kunnen komen, de Communie aan huis.
  • Zondag 9 oktober is er om 9:30 uur een eucharistieviering, waarin pastoor Broeders voorgaat. Met medewerking van het kinderkoor. In deze viering vindt tevens de huwelijkssluiting van het echtpaar Amanda Jongbloed en Loek Weijts plaats.
  • In de hal vindt u een folder over ‘Geloofsverkenning – Vorming – Verdieping’. Het is te veel  om op te noemen. Neemt u de folder mee naar huis om rustig na te lezen.
  • Veel dank voor uw bijdrage aan de Voedselbank. De mand is weer goed gevuld.
  • U wordt geattendeerd op een open workshop in de Scheppingskerk op 8 oktober a.s. Loopt u gerust binnen voor meer informatie tussen 10.00 uur en kwart voor vier. De PKN Leiderdorp gaat het Trefpunt bij de Dorpskerk maken tot een Centrum voor Bezinning en Inspiratie. Ds. Kurtzahn is de initiatiefnemer. Er liggen enkele programmaboekjes in de hal. Lees meer
  • Tot en met vrijdag 7 oktober kunt u kopij inleveren voor de Nieuwsbrief.

Voor meer informatie over de vieringen tot eind november zie de Agenda van deze weblog.

Rotterdam.relNieuwsbrieven van het bisdom Rotterdam

Onlangs verschenen enkele nieuwsbrieven van van het bisdom Rotterdam.

Bisdom-Rotterdam_knop-nieuwsbrief_dienenAflevering 2016, nr. 6 (september) van de Nieuwsbrief Dienen, waarin onder meer: Vredesweek (17-25 september). – Expositie ‘De zorgzame samenleving’ (Noordwijk). – Nieuw werk van barmhartigheid. – Joannes handjes. – Week tegen de eenzaamheid (22 september–1 oktober). – Café Internationaal (18 september). – Ontwikkelingen rond ANBI-status van parochies en parochiële caritasinstellingen. – Steunfonds Diocesane Caritas Instelling. – Diaconale Zondag (13 november). – Inloopcentrum Jessehof ook op zondag open (Delft). – Ontmoetingsdag Missio (1 oktober). – Gezicht geven aan barmhartigheid op Willibrordzondag (6 november).

bisdom-Rotterdam_knop-nieuwsbrief_lerenAflevering 2016, nr. 4 (september) van de Nieuwsbrief Leren, waarin onder meer: Dag voor misdienaars en acolieten (17 september). – Musical ‘De barmhartige vader’ (Gouda, 23 oktober). – Vernieuwde website Centrum voor Parochiespiritualiteit. – Nieuw materiaal: Thuiskomen in de liturgie. – Nieuw materiaal: Vormselkracht. – Video over het sacrament van boete en verzoening (Bewust Katholiek). – Youcat Jongerenbijbel. – Vormingsweekenden voor jongeren: The Next Step.