Lezingen, intenties, mededelingen& nieuws (week 34)

bijbel-deur_147174854848De boodschap teruglezen

Schriftlezingen van zondag 20 augustus 2017, de twintigste zondag door het jaar (A): Jes. 56,1.6-7. – Rom. 11,13-15.29-32. – Mat. 15,21-28

kaarsGebedsintenties 20 augustus

Voor alle parochianen die ziek zijn: thuis, in de ziekenhuizen  en verpleeghuizen.

Voor de overledenen: Corrie Zwetsloot-van der Meer. – Piet Hartwijk. – Anneke de Vriend. – Joop van Dijk. – Jan Straathof. – Nel en Jan Zandbergen. – Riet van Diemen-Tijssen. – Ester van Delft-Detic. – Paula Sevat – Dries. – Josephine van Galen. – Overleden  familie Van Rijn.

Voor de overleden parochianen die onlangs uitgeleide zijn gedaan: Helmi Vis-van Bilderbeek. – Jan Remmerswaal. – Gijs Duivenvoorden.

Voor al wat parochianen hebben toevertrouwd aan het papier van het intentieboek of bewaren in hun hart.

Logo_DGHMededelingen 20 augustus

Woensdag 23 augustus is er om 10:00 uur een woord- en gebedsviering in de Mariakapel.

Zondag 27 augustus is er om 9:30 uur een eucharistieviering, waarin pater Van der Poel voorgaat. Met medewerking van het dames- en herenkoor. Er wordt dan ook een deurcollecte gehouden voor het MIVA-project Brommers voor Burkina Fasso. U kunt uw donatie ook overmaken op bankrekening NL42 INGB 0000 0029 50 t.n.v. MIVA te ’s-Hertogenbosch.

De HH. Petrus en Paulusparochie organiseert het komende jaar weer diverse bijeenkomsten voor tieners. De eerste bijeenkomst (met overnachting) is gepland in het weekend van 16-17 september. Voor meer informatie zie hieronder de blogpost van 13 augustus.

15 augustus: Maria Tenhemelopneming

Afgelopen dinsdag vierde de kerk dat Maria in de hemel opgenomen werd. Wat is de betekenis van dit hoogfeest? Lees meer (via Katholiek ABC, www.kro.nl)

Maria Tenhemelopneming, glaspaneel van de door Marga Drummen vervaardigde kroonluchter in de Pancratiuskerk te Heerlen