Allerzielen 2016

allerzielen-2016_1Allerzielen is vandaag in onze parochiekern nog op twee plaatsen gevierd. In de Menswordingkerk in Leiderdorp was er – voor het laatst – een goed bezochte en waardige viering over het thema ‘Een lege plaats’, met Piet Schoorl en Aafke Verheijen als voorgangers. Onze dierbare overledenen laten bij de nabestaanden een lege plek achter, een plek die in de kerk aan het einde van elke uitvaartdienst zichtbaar wordt als de kist wordt weggedragen, tussen de zes kandelaars vandaan, naar het kerkhof. Op deze plek in de kerk waren vandaag de lichtjes en gedachteniskruisjes opgesteld, een voor iedere dierbare overledene. Ze konden na afloop van de dienst meegenomen worden door de nabestaanden.

In een tent naast de Meerburgkerk begon tezelfdertijd een gedachtenisviering die door pastoor Broeders werd geleid en werd voortgezet op de begraafplaats achter de kerk. Daar waren lichtjes opgesteld en werden gebeden uitgesproken en de graven gezegend.

Heer, geef hun zielen de eeuwige rust
en het eeuwig licht verlichte hen.
Dat zij rusten in vrede.

Schaapskooiblogger

allerzielen-2016-2